Advies (in het Engels en Duits)
Ma-Do 8-17 Uhr
Vr   8-15:30 Uhr
085 888 1070

Enveloppen: populaire trends in kerstpost

De contemplatieve tijd van het jaar is voor veel mensen een hoogtepunt. Deze staat voor familie en vriendschap, dus er is nauwelijks een betere gelegenheid om dierbaren het beste te wensen. Maar ook  in het bedrijfsleven speelt het feest een cruciale rol. Het is een ideaal moment om waardering en dankbaarheid te tonen. Een van de mooiste manieren om dit te doen is door middel van kerstpost: het brengt uw woorden persoonlijk en kleurrijk over aan de mensen die ertoe doen.

Kerstpost voor elk doel: zakelijk en privé

Vooral met Kerstmis sturen we meer post. Tijdens het feest van de liefde verheugen wij ons over allen die ons dierbaar zijn: vrienden, familie en kennissen ontvangen hartelijke woorden. Dit biedt u een kans om met mensen in contact te blijven en ze te laten weten dat u aan ze denkt. Aangezien de winter als een sombere tijd van het jaar wordt beschouwd, brengt welgemeende kerstpost des te meer vreugde. En dat is waar Kerstmis om draait.

Kerstpost is een geweldige manier om zakelijke relaties te verbeteren. Een paar vriendelijke woorden voor de feestdagen laten uw zakenpartners en klanten zien dat u hen waardeert. Ze zijn geschikt om te bedanken voor de loyaliteit of samenwerking, maar ook voor reclamedoeleinden. Als u kerstpost verstuurt, herinnert u de ontvangers aan uw bedrijf. Dat maakt ze een waardevolle marketingtool.

Hier is het belangrijk dat uw kerstgroeten niet lezen als een 08/15 mailinglijst. Dit wekt de indruk dat u slechts een jaarlijkse plicht vervult. Geef uw kerstpost bewust en zo persoonlijk mogelijk vorm. U kunt dit bereiken door bijvoorbeeld te verwijzen naar de laatste aankoop of het laatste gezamenlijke project. Dit kan worden gebruikt om wensen voor het komende jaar te combineren om de toekomstige relatie te versterken.

Wat betreft de vorm van kerstpost is e-mail een eenvoudige en goedkope variant. Het is echter het onpersoonlijkste alternatief en de kans is groot dat het ongelezen in de prullenmand belandt. Hetzelfde geldt voor sociale netwerken zoals Facebook. Zij zijn een zekere manier om de indruk van een mailinglijst te wekken. Kerstbrieven of -kaarten zijn dichter bij de ontvanger en drukken meer waardering uit. Daarom verdienen zij de voorkeur boven de digitale weg.

Populaire trends voor kerstkaarten

Wat betreft de keuze van de juiste kaart, zijn er geen grenzen aan uw kerstpost. Er is voor elk bedrijf wat wils met de uiteenlopende trends. Het ontwerp van de meest gebruikte kaarten wijkt steeds verder af van monochrome varianten. In plaats daarvan wordt individualiteit steeds belangrijker. Vooral in de particuliere sector zijn zelfontworpen of handgeschreven kaarten met een foto erg populair. Deze zijn bijzonder geschikt voor het versieren van het huis, wat een groeiende trend is in de kersttijd.

Andere populaire effecten zijn gouden of zilveren afwerkingen om de kaart te laten glanzen. Versieringen zoals sneeuwvlokken of sterren zijn geschikt om het winterthema in kerstpost te vangen. Ze zorgen voor eenvoudige elegantie en sereniteit. Motiefprints zijn over het algemeen een mooie keuze voor kerstkaarten en in onze winkel kunt u die in verschillende uitvoeringen krijgen.

Een ander punt dat steeds belangrijker wordt, is: duurzaamheid. Natuurpostkaarten worden steeds belangrijker als het om kerstpost gaat. Dit aspect staat voorop, zowel bij de kaarten als bij de enveloppen. Gerecyclede producten zijn goed voor het milieu, vooral omdat er zo veel papier nodig is voor zo veel postkaarten.

Wat de vorm betreft, winnen vierkante kaarten aan populariteit. Ze wijken af van de norm en zijn daarom een blikvanger. Ze vallen op tussen andere kerstpost en prikkelen dus de aandacht van de ontvanger. Dit verhoogt de kans dat uw kaart zal worden onthouden. In het algemeen is het van cruciaal belang dat uw kaart onderscheidend is en opvalt door een individueel kenmerk. Behalve via de vorm kan dit ook via het motief. U kunt de kaart ook een zeer ongewone Kerst geur geven.

De juiste envelop voor de kerstpost

Ook op het gebied van enveloppen staan wij voor u klaar met allerlei ontwerpen die passen bij uw kerstpost.Ongeacht het DIN-formaat, voor alles is er een juiste kerstenvelop. Verschillende motieven, gekleurde en ook gerecyclede enveloppen zijn geschikt hiervoor. Met dat laatste maakt u een statement en geeft u uw klanten of zakenpartners het signaal dat u duurzaamheid waardeert. De motieven zijn opvallend en springen in het oog, terwijl afzonderlijke kleuren vooral gevoelens oproepen. Het hangt ervan af naar wie u uw kerstpost stuurt, want elke ontvanger neemt de kleuren anders waar.

Witte of transparante enveloppen zijn een neutrale keuze om de kaart zelf te laten uitkomen. Met de witte exemplaren presenteert u uw post met Kerstmis op een klassieke manier zonder veel poespas, wat een serieuzere indruk maakt. De transparante enveloppen zijn verkrijgbaar in zowel doorschijnende versies, waarbij u de kaart binnenin nog net kunt zien, als volledig doorzichtige versies. Naast melkkleurige enveloppen zijn er ook gekleurde enveloppen verkrijgbaar. Zo kunt u contrast creëren of de kleur van de kaart benadrukken.

Trends en betekenis van kleuren in de kerstpost

Als u bij uw kerstpost kiest voor kleur voor de kaart en de envelop, dan zijn enkele trends interessant. Het kiezen van de juiste kleur speelt een grote rol. Binnen het kader van de kleurentheorie, houdt de kleurenpsychologie zich bezig het effect op mensen. Er zijn verschillen tussen de verschillende doelgroepen wat betreft geslacht, leeftijd en cultuur. Afhankelijk hiervan veroorzaken bepaalde kleuren verschillende reacties bij mensen. Voor de kerstgroeten worden de volgende kleuren gebruikt:

  • Rood is de kleur van de liefde en is daarom ideaal voor de kerstperiode. Deze kleur trekt ook de aandacht omdat het een signaalkleur is. Deze kleur is zowel geschikt voor kaarten als in de vorm van rode enveloppen.
  • Groen staat voor hoop en duurzaamheid en belichaamt daarmee twee belangrijke aspecten van kerstpost. Met groene enveloppen en kaarten benadrukt u uw zorg voor de natuur.
  • Bruin is een warme kleur die wordt geassocieerd met de geur van cacao of koffie. Effen bruine enveloppen of kaarten benadrukken de serieusheid van uw bedrijf.
  • Zilver ziet er stijlvol en hoogwaardig uit, dus het is een goede kleur om uw speciale waardering uit te drukken. Met zilveren enveloppen overhandigt u uw kerstpost in stijl.
  • Goud creëert exclusiviteit en de indruk van kwaliteit. Gouden enveloppen zijn dus ideaal voor de verzending van kerstpost naar bijzonder belangrijke klanten en zakenpartners.

Meld u aan om een ??opmerking te plaatsen.