Advies (in het Engels en Duits)
Ma-Do 8-17 Uhr
Vr   8-15:30 Uhr
085 888 1070

Label sollicitatie-enveloppen

De begeleidende brief is ondertekend, het cv is compleet, de diploma's zijn geprint en alles netjes gesorteerd in uw sollicitatiedossier. Nu hoeft uw sollicitatie alleen nog maar zo snel mogelijk en natuurlijk correct in uw droombedrijf aan te komen. Maar weet u ook hoe u uw sollicitatie-envelop moet labelen? Wij helpen u graag verder, zodat u hopelijk uw droombaan krijgt.


Sollicitatie-envelop labelen – het adres

Het belangrijkste van het opschrift vooraf, het adres en uw componenten:

Adrescomponenten afzender

  • Titel (optioneel), voornaam en achternaam
  • Straat en huisnummer
  • Postcode en plaatsnaam

Adrescomponenten ontvanger

  • Volledige naam van het bedrijf
  • Contactpersoon met voor- en achternaam
  • Straat en huisnummer
  • Postcode en plaatsnaam


Labelen van sollicitatie-enveloppen zonder venster

U kunt de sollicitatie-enveloppen met de hand schrijven of het adres digitaal schrijven en afdrukken.

Als u besluit om de sollicitatie-envelop  handmatig te labelen  , moet u rekening houden met het volgende:

  • Meet vooraf de juiste plaatsing voor het adres. Het beste is om hiervoor een liniaal en een zacht potlood te gebruiken
  • Gebruik een goedschrijvende pen die niet smeert
  • Probeer zo mooi mogelijk te schrijven, als uw handschrift niet al te mooi is, vraag dan iemand om hulp
  • Zorg ervoor dat de inkt is opgedroogd voordat u de potloodlijnen verwijdert

Als u de voorkeur geeft aan een adresetiket, hebben we de volgende tips voor u:

  • Gebruik hiervoor Microsoft Windows
  • Onder het tabblad "Verzendingen" vindt u de knop "Etiketten maken", hier kunt u de adressen invoeren en de gewenste grootte instellen
  • Nu hoeft u het document alleen nog maar af te drukken en de etiketten op maat te snijden

Bij het schrijven van een sollicitatie-envelop zonder venster neemt u de envelop meestal dwars, zodat de opening van de envelop naar rechts wijst. De afzender komt in de linkerbovenhoek. Plaats de ontvanger in het midden rechts op de sollicitatie-envelop en in de rechterbovenhoek plaatst u de postzegel. Zo zorgt u ervoor dat uw sollicitatie-envelop ook bij de ontvanger aankomt.


Briefomslag sollicitatie labelen met venster

Als u kiest voor een sollicitatie-envelop met venster, moet u ervoor zorgen dat uw sollicitatiebrief correct is geformatteerd en dat het adres van de ontvanger duidelijk zichtbaar is door het kijkvenster. Dit ziet er zeer professioneel uit, maar vereist dat er geen sollicitatiemap in de envelop zit of dat u besluit om een extra begeleidende brief voor uw sollicitatiemap te plaatsen. Neem de sollicitatie-envelop hier staand. De postzegel wordt ook in de rechterbovenhoek geplakt. Het afzenderadres, d.w.z. uw adres, staat in een enkele regel boven het adres van de ontvanger.


Kies de juiste sollicitatie-enveloppen

Kies de juiste maat voor de envelop. U moet voorkomen dat u uw sollicitatiedocumenten knikt, daarom moet u kiezen voor een A4-envelop. Wat de kleur betreft, raden we u aan een witte sollicitatie-envelop te gebruiken, omdat deze er professioneler uitzien en zich onderscheiden van de massa, omdat de meeste mensen bruin gebruiken. Bruine enveloppen zijn ook goed, maar kunnen er een beetje goedkoop uitzien.

Om uw documenten tijdens het transport zo goed mogelijk te beschermen, moet u kiezen voor een envelop met een geïntegreerde achterwand. Deze zogenaamde kartonnen achterwandtassen hebben een versterkte kartonnen achterwand en bieden zo de ideale bescherming. Een andere optie zou mailers zijn. Deze zijn breder dan normale enveloppen en bieden dus meer ruimte voor uw sollicitatiemap.


Correct verzenden sollicitatie-enveloppen

Verstuur uw sollicitatie als een normale brief en niet als een express- of aangetekende brief. Vermijd extra aanwijzingen zoals "belangrijk" of "alsjeblieft niet schoppen". Dit is niet gebruikelijk en kan opdringerig zijn.

Zoals eerder vermeld, plaatst u de postzegel in de rechterbovenhoek van de envelop. En welke postzegel komt er op een sollicitatie? De juiste postzegel hangt af van de grootte en het gewicht van de brief.

Als u zich aan deze tips houdt, komt uw sollicitatie zeker correct en in zijn geheel aan.


FAQ – Veelgestelde vragen over "Labelen sollicitatie-enveloppen"

1. Hoe adresseer ik een sollicitatie en wat schrijf ik op een sollicitatie-envelop?

Sollicitatie-envelop beschrijven, maar hoe? Bij de sollicitatie-envelop komen de volgende componenten op de envelop: het adres van de afzender en het adres van de ontvanger. Het adres van de afzender bevat zijn voor- en achternaam, de straat met huisnummer en postcode en plaatsnaam. Het adres van de ontvanger bestaat uit de naam van het bedrijf, voor- en achternaam van uw contactpersoon, straat met huisnummer en postcode en plaatsnaam van het bedrijf.


2. Hoe label ik een sollicitatie-envelop?

Bij de sollicitatie-envelop moet u erop letten dat u alle relevante componenten op de juiste plaats op de envelop schrijft. Op de envelop schrijft u uw adres (linksboven) en het adres van de ontvanger (rechts in het midden). Bovendien moet u in de rechterbovenhoek nog een postzegel aanbrengen.


3. Hoe DIN A4-enveloppen te labelen?

U etiketteert een DIN A4-envelop zonder venster in liggend formaat. Hierbij wijst de opening van de envelop naar rechts. De afzender staat in de linkerbovenhoek en de afzender staat in het midden aan de rechterkant. Bij een envelop met venster staat het adres van de ontvanger op de begeleidende brief, die zich in de envelop bevindt, ter hoogte van het venster. Uw adres bevindt zich in een enkele regel boven het adres van de ontvanger, ook op de begeleidende brief.


4. Hoe een envelop te labelen?

U etiketteert een envelop net als een normale envelop.


Meld u aan om een ??opmerking te plaatsen.